Както описахме в предишната статия, ремонтът в доверен сервиз дава много предимства на застрахованото лице. Тук ще се спрем на процедурата при настъпване на застрахователно събитие и ремонт в доверен сервиз. Какви стъпки трябва да предприемете?!
Уведомяване на застрахователя, оглед и избор на доверен сервиз
След настъпване на ПТП или установяване на т.нар. паркинг-щета при първа възможност уведомете своя застрахователен брокер. Срокът за това е упоменат в застрахователната Ви полица. Следва да закарате автомобила на оглед при съответния застраховател за установяване на щетите. По време на този оглед се правят снимки на автомобила и се прави опис на всички засегнати детайли. Застрахователят ще Ви предостави копие от този опис.

Възлагателно писмо за ремонт в доверен сервиз
Когато сте избрали доверения сервиз, уведомявате застрахователя си, който от своя страна ще изготви възлагателно писмо за извършване на ремонта от конкретния сервиз. Този документ се изпраща по служебен път към сервиза, заедно с описа на щетите. Запазвате си час за прием на автомобила в доверения сервиз. В уговорения ден автосервизът приема автомобила и прави оглед на щетите на място (най-вероятно отново щетите ще бъдат снимани).

ВАЖНО!!! Довереният сервиз ще Ви информира кои от описаните щети са признати от застрахователя и ще бъдат покрити по каското (всичко това е описана във възлагателното писмо към автосервиза). Напълно възможно е застрахователят да откаже да признае ремонт на някой от детайлите поради наличие на стара щета при сключване на застраховката. Възможно е да бъде признат и например 50% от ремонта на даден детайл. Например: Предната Ви броня е била леко одрана от едната страна при сключване на застрахователната полица. Вие претърпявате ПТП и бронята е силно ожулена от другата страна. Тъй като имате и стара щета, възможно е застрахователят да не признае цялата необходима сума за ремонт на детайла.
Какви са опциите при подобна ситуация?! Ако не сте съгласни с признатите щети, може да откажете да оставите автомобила си в сервиза и да оспорвате решението на застрахователното дружество като се свържете с агента си. В другия вариант – при съгласие от Ваша страна, автосервизът изготвя приемо-предавателен протокол, информира Ви за срока на ремонта и евентуалното Ви самофинансиране (в случай, че не всичко се покрива от застрахователя).
Приключване на ремонт в доверен сервиз
Когато автомобилът е отремонтиран, Ви идвате и правите оглед на ремонтните дейности. Ако сте доволни от извършените услуги, готовият автомобил отново се заснема, подписва се нов приемо-предавателен протокол и това е всичко. Новите снимки се изпращат по служебен път на застрахователното дружество, а това означава, че не е необходимо Вие да губите време в повторен оглед.
В случай, че не сте доволни от ремонта, не подписвайте приемо-предавателния протокол. Ако сервизът не уважи възраженията и рекламацията Ви, може да се свържете с Вашия застраховател. Застрахователното дружество разполага с външни експерти, които правят независим оглед на автомобила и извършения му ремонт и дават експертна оценка.
Ес Техник е доверен сервиз
Ес Техник е доверен сервиз и партньор на следните застрахователни дружества:
Дженерали Застраховане АД, Булстрад

