Ремонт турбо и DPF Филтър

Ремонтът на турбокомпресор не бива да се бърка с рециклирането му. Ремонтът се изразява в способността на механика да прецени, че проблема е в турбото, да извърши неговият монтаж/демонтаж. След демонтаж да разбере каква е причината за повредата в турбото – масло в самата турбина, счупен колектор,  блокирала / счупена геометрия и т.н. След установяване на повредата се съобщава на клиента какви са последствията за двигателя и какво още трябва да се направи, за да не се повреди следващата нова или рециклирана турбина.

Рециклирането на турбо означава повредена турбина да се приведе в работещ вид. Възможно е да се закупи и фабрично рециклирана турбина. Автосервиз Ес Техник предоставя на своите клиенти 3 възможности:

  1. Да рециклираме турбото при наши доверени подизпълнители
  2. Да закупим ново, втора употреба или фабрично рециклирано турбо
  3. Наш механик да замени счупените части на турбото с алтернативни продаващи се на пазара 
турбо и DPF филтър

Сигнали за проблем с турбо:

  • Нетипичен разход на масло и черен дим от ауспуха
  • Задължително светеща грешка – Check Engine на таблото
  • Невъзможмост да се вдигне повече от 60-80 км/ч
  • Колата няма тяга, а в същия момент стига до 3-4000 оборота
  • Счупено турбо на дълъг път и невъзможност да изгасите автомобила
  • Напълване с масло радиатора /кулера/ на турбото

Проблеми с DPF - FAP филтър и намалена мощност

Някои от признаците за проблеми с DPF филтър/ Diesel particulate filter/ са идентични с тези на турбокомпресорите. Обикновено винаги след ремонт на турбо е препоръчително да се пусне софтуеърна регенерация на DPF. DPF е скъпо струващ катализатор при дизелите, който задържа в себе си вредните сажди. Ето защо и съвременните дизели не пушат. Съвсем нормално е след години работа този филтър да се напълни, на таблото да светне Check Engine и да нямате мощност – първо газовете от двигателя не могат да излезнат през ауспуха и второ има достатъчно датчици, които мерят различни стойности за филтъра и подават информация на моторния компютър за намаляване на мощноста.

Когато имате проблем с DPF филтър е важно да се обърнете към компетентен автосервиз, защото ремонтът може да Ви струва скъпо. Автоцентър Ес Техник  разполага с механици и компютърна диагностика на база, на които може да разберем дали проблема е в запушен филтър или само в датчика за следене на диференциално налягане /Pressure differential sensor/. Ако случайно проблема не е в този датчик се препоръчва на клиента да се пусне софтуерна регенерация на DPF филтъра. Ако и тя не помогне се пристъпва към така нареченото изпиране на DPF-а чрез специална машина с препарат. Накрая ако нищо от горе изброените не даде резултат се пристъпва към подмяна на DPF филтъра с нов. Това е скъпоструващ компонент и обикновено в България се предприема така нареченото премахване на DPF филтър.

Премахване на DPF филтър

DPF филтърът е разположен след изпускателните колектори на всеки двигател и най-просто казано на външен вид представлява гърне. Обикновено се изрязва и на негово място се поставя права тръба или се отваря, изважда се самия филтър и пак се затваря и заварява на колата. Това е най-честият проблем. След това е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО софтуерно препрограмиране, за да се каже на колата, че вече няма DPF. Ние в Ес Техник използваме услугите на един от най-добрите софтуеърни инженери в България за тази услуга. Трябва да знаете, че това е сложен процес, защото се презаписват данните в самото ECU на колата и ако не се направи правилно последствията може да бъдат фатални. Много е лесно всеки сервиз да си купи устройството за програмиране – казва се KESS, но най-важно е кой работи с него и кой пише софтуеъра.

За да знаете дали имате проблем с турбо компресора или с DPF филтъра при намалена мощност е най-важна диагностиката и механика, който ще установи проблема.

4 Прости Стъпки за Ремонт на Турбо и DPF Филтър

03

стъпка три

Вземи готовия автомобил и се увери в качеството на услугата
04

стъпка четири

Сподели с приятели за услугите на Ес Техник