Смяна ремъци и ролки

Смяната на ремъци и ролки е една от най-популярните и задължителни услуги при обслужване на автомобила. Автоцентър Ес Техник има подготвени механици и нужната техника за първоначална и периодична смяна на вериги или ремъци с прилежащите към тях ролки и компоненти. Под смяна на ремъци и ролки трябва да се доуточнява дали се има предвид смяна на пистов /канален/ ремък или смяна на ангренажен ремък. Една част от автомобилите имат както пистов ремък, така и ангренажен ремък. Другата част имат само пистов ремък, защото са с ангренажна верига. Има и коли с по общо 3-4 ремъка, като при тях идеята е всеки ремък да върти по-малко компоненти.

ремъци и ролки

Пистов ремък и ролки

Пистовият ремък се върти постоянно, докато автомобилът е запален. Той, с помощта на различни ролки, върти определени компоненти в двигателния обсег. Най-често пистовият ремък задвижва компресор на климатик, хидравлична помпа, алтернатор и понякога водна помпа.  Ето защо в случаите, когато се скъса този ремък, хидравликата на волана изчезва (появява се жълта лампа на таблото под формата на волан), спира да се зарежда акумулатора на колата (появява се червена лампа на таблото под формата на акумулатор) и ако има водна помпа – колата започва да загрява, климатикът спира да духа студено. Това са най-честите сигнали, че сте скъсали пистов ремък.

Честа индикация, че имате проблем, свързан с пистовия ремък и ролките е чуването на шум, подобен на виене или т.нар. „мелене на камъни“ при отворен преден капак. Това е сигнал, че някоя от ролките, които задвижват този ремък или паразитните, обтяжни, демферни ролки, които подпомагат неговото обтягане, са се повредили и трябва да бъдат подменени съвсем скоро. Има и трети признак, че сте за смяна на пистов ремък с ролки, когато започвате да чувате скърцащ звук. Обикновено, когато застудее сутрин. Има пистови ремъци, които могат да се натягат, но това задължително трябва да извърши в автосервиз. В повечете случаи пистовият ремък и прилежащите ролки към него се подменят на около 30 000 км.

Ангренажен ремък / ангренажна верига

Ангренажният ремък (или ангренажната верига) е един от най-важните компоненти в двигателя на колата, буса или камиона. Това е ремъкът, който свърза долната и горната част на мотора, за да работи. Той свързва коляновия вал с разпределителните валове. Няма да Ви обясняваме какво точно правят валовоте, буталата и т.н., защото най-важното е да разберете, че този вид ремък или верига се СМЕНЯ регулярно и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО при новозакупен автомобил.  Бихме се съгласили, че не всички вериги се сменят. При тях има едно определено чукане сутрин при запалватн. Нашият съвет е да оставите колата за една нощ в автоцентър Ес Техник и наши механици сутрин да чуят този звук, за да дадем експертното си мнение.

Съвети при смяна на ангренажен ремък

ремъци-ролки

При новозакупени коли и бусове е задължителна смяната на ангренажния ремък, защото ако той се скъса води до много неприятни последствия и скъпи ремонти. Най-вероятно сте чували израза – клапаните да ударят буталата. Е това се случва в повечето случаи, когато този ремък или верига се скъса. Съветваме Ви да се смени, когато закупите колата, за да знаете че следващите 50-60 000 км няма да имате проблем с него. Когато водната помпа се задвижда от този ремък или верига, тя задължително се сменя, защото ако след това протече, работата за нейната подмяна е все едно да сменяте ангренаж. Ето защо всички сервизи ще Ви препоръчат и нейната смяна, въпреки, че може да е здрава към момента на подмяна на ремъка.
Смяната на ангренажна верига или ремък обикновенно се извършва със специализиран инструмент за зацепване. Тези инструменти са различни за всеки двигател при всяка марка. Може да си представите колко различни видове интрументи съществуват и каква наличност трябва да има съответният автосервиз. Ние от Ес Техник смело  твърдим, че може да сменим всеки ангренажен ремък или верига.

При много марки автомобили (като BMW, AUDI) смяната на веригата изисква двигателят да бъде изваден от купето на колата, което е скъпо струваща интервенция. Това е техническо решение на самите производители с цел максимална сложност на ремонта. Ето защо това е отговорна процедура и не всеки автосервиз може да се справи без значение дали карате AUDI, BMW, MERCEDES, RANGE ROVER, PEUGEOT, CITROEN, VW, SEAT, TOYOTA, MAZDA и т.н.

Автосервиз Ес Техник постоянно инвестира в своите механици чрез закупуване на нови инструменти и обучения. Разполагаме и с много голям набор от литература като Autodata, Haynes и др.

4 Прости Стъпки за Смяна на Ремъци и Ролки

03

стъпка три

Вземи готовия автомобил и се увери в качеството на услугата
04

стъпка четири

Сподели с приятели за услугите на Ес Техник