Ремонт на рейка

Най-трудната диагноза според 70% от механиците. Единствено, ако рейката тече всеки е готов да каже, че проблемът е в нея. Кормилната уредба на всички съвременни автомобили е посредством хидравлична или електрическа рейка. При по-старите коли, хидравликата на волана се управляваше от секторна кутия, но в днешно време тя не се използва почти при нито една марка. Защо рейката е по-добрият вариант ще опишем в друга тема.

Автосервиз Ес Техник предлага всички услуги, свързани с ремонта на кормилната уредба:

  • Диагноза тропаща или течаща рейка;
  • Диагноза за проблеми с хидравлична помпа;
  • Монтаж/демонтаж и обучение, ако е нужно.

Самото рециклиране на рейка се извършва от наши дългогодишни партньори, доказали във времето качеството на услугите си.

Устройство на кормилна уредба

Кормилната уредба най-общо казано се състои от една рейка, по два външни и вътрешни накрайника, каре на волана (1-2 зависи от модела), кормилен прът и евентуално лагер. За жалост всички тези компоненти се амортизират с времето и трябва да се сменят с нови или да се рециклират. По българските пътища така нареченото разбиване на накрайниците е често срещан проблем. Ако не са криви, подлежат на рециклиране, но в днешно време е по-изгодно да бъдат закупени нови – вече има богат асортимент от марки в различни ценови диапазони. Кормилния прът, каре или лагер се разбиват в пъти по-рядко. В повечето случаи, ако някое от горепосочените е разбито, то колата е най-вероятно на много километри или е претърпяла удар. След разбиването на накрайниците идва редът на рейката. Тя бива 2 вида – хидравлична и електрическа.

рейка - кормилна уредба

Хидравлична рейка

Хидравличната рейка се задвижва посредством хидравлична помпа, а тя използва хидравлична течност – ATF (Automatic Transmision Fluid). Тази течност бива червена, зелена и жълта. Преди да доливате в съда се посъветвайте с механик или трябва сами да проверите. Хидравличната помпа обикновено се задижва от пистовия ремък. За него може да прочетете ТУК. Теч на хидравлична течност може да има от рейката, от помпата, от казанчето, и от маркучите. Системата работи под високо налягане и маркучите са специални.

Електрическа рейка

Електрическата рейка се задвижда от серво мотор, който е отвън на рейката и до него има прокарани кабели. Този вид задвижване започна да се използва най-масово от автомобилните производители, защото не натоварва двигателя. От него могат да се извлекат повече конски сили, а това позволява по-малка кубатура на двигателите, а оттам и по-малко вредни емисии. Най-общо казано устройството на електрическата рейка е същото като на хидравличната, но не се задвижда от хидравлична помпа чрез ремек, а от серво мотор, който си е автономен само за нея. Тук вече имаме два скъпоструващи елемента – самата рейка и този мотор. В повече случаи моторът не може да бъде поставян на друга кола без програмиране и т.н., но тези подробнисти оставете на нас от Автоцентър Ес Техник.

4 Прости Стъпки за Ремонт на Рейка

03

стъпка три

Вземи готовия автомобил и се увери в качеството на услугата
04

стъпка четири

Сподели с приятели за услугите на Ес Техник