- Климатичната система да е заредена до горе с чист фреон. Казваме чист, защото в днешно време фреонът стана много скъп. Много автосервизи купуват фреон от нелицензирани дилъри и няма никаква гаранция и сертификат с какво е пълна бутилката и съответно с какво ще се напълни климатичната Ви система. За съжаление друга честа практика в много автосервизи е да Ви напълнят такова количество фреон, колкото Вашата кола да започне да духа студено и точно след 1-2 месеца пак сте за пълнене на фреон. Тези сервизи ще ги познаете обикновенно по по-евтината цена, която предоставят за „пълнене на климатик“. Нашата машина в автосервиз Ес Техник принтира ЗАДЪЛЖИТЕЛНО след всяка процедура бележка, в която е описано колко фреон е имало в системата, колко време е вакуумирала, колко масло е вкарала и колко фреон е заредила.
- Според нас е задължително да се постави оцветител, защото ако има течове по-лесно ще се видят.
- Да се провери климатичния радиатор
- Да се провери дали включва допълнителната перка за охлаждане
- Да се провери компресора на климатика, неговата шайба/лагер/ и налягането на цялата система чрез машината
След всичките тези проверки, ако има нещо неработещо, то се подменя с ново, втора употреба или рециклирано. Ако има теч на фреон обикновено системата се зарежда с азот, за да може да се провери откъде е теча и той да се отстрани преди да бъде заредена с фреон. Първо, защото фреонът е вреден газ и второ клиентите да не заплащат отново за mълнене автоклиматици фреон София.
Ние от Ес Техник смятаме, че загуба на около 100-150гр. фреон на година при система от около 500-600гр. е нормално и финансово по-изгодно за Вас ще е веднъж преди летния сезон да Ви обслужваме автоклиматика.
Обслужването на автоклиматика в София включва проверка на наличното количество фреон в автомобила, вкарване на масло в системата и дозареждане й с фреон R134. След всяка процедура се поставя термометър за замерване на градусите в духалките на таблото. Накрая на процедурата получавате разпечатка от самата машина колко фреон е имало в системата и колко е дозаредила след нейното вакуумиране.